www.cooperatiedevrijemedia.nl: Politie blundert bij diabetesongeval op stationsplein Amsterdam, 19 september 2017.

camera's

Politie blundert bij diabetesongeval op stationsplein Amsterdam

Geplaatst door:: Redactie – 19 september 2017voor Politie blundert bij diabetesongeval op stationsplein Amsterdam

Herinnert u zich nog de bestuurder met diabetes die acht mensen omverreed op het Stationsplein in Amsterdam? De politie beweert dat het om een ongeval ging, ik houd er een andere lezing op na.

Er was ook nog het ‘schandaal’ dat iemand van de politie informatie naar Geenstijl had gelekt, zie het onderstaande document. Eerder berichtten wij al dat er sterke vermoedens bestaan dat het om een nepincident ging waarbij niemand gewond raakte maar het wordt nog gekker.

verbaal diabetes ongeluk

Nu heb ik de moeite genomen om het bovenstaande document eens te lezen en wie schetst mijn verbazing? Het proces-verbaal bevat een grote blunder, namelijk het tijdstip is onjuist. Uit de NRC heb ik hier vernomen, dat het incident op 10 juni na 20:43, ongeveer kwart voor negen, heeft plaatsgevonden. Het proces-verbaal stelt dat het delict is gepleegd vóór halfnegen ‘s avonds. Dit is een vormfout en de rechter zal het hele proces-verbaal zo in de prullenbak kieperen – of anders gezegd, het niet ontvankelijk verklaren. De politie gaf zichzelf een ruime marge van een hele maand om het tijdstip van het incident te bepalen, en ze zit er alsnog naast. Wie verzint dit?

Ockhams scheermes toepassend kom ik tot de conclusie dat er te veel onwaarschijnlijkheden op elkaar gestapeld worden:

  1. Een vreemd verhaal over een plots onwel geworden Marokkaan die vervolgens zijn auto zonder krasje tegen de metro balustrade parkeert,
  2. het proces-verbaal dat ooggetuige Fien heeft gemist en
  3. dat volgens de politie in de recordtijd van vier minuten werd opgemaakt,
  4. het met veel lawaai optrekken waarbij niemand oplet en acht gewonden vallen,
  5. er in het geheel geen schade aan de auto is,
  6. er geen camerabeelden zijn, terwijl er vijftien 360 graden draaiende camera’s op het Stationsplein zijn geïnstalleerd,
  7. en nu dan een niet-ontvankelijk proces-verbaal.

Ik heb nu meerdere aanwijzingen gegeven dat dit ongeval nooit heeft plaatsgevonden. Verder onderzoek zal uitwijzen of deze aanwijzingen worden bevestigd of niet. Er zijn daartoe van mijn kant twee verdere acties ondernomen:

1: brief aan de politie

Inmiddels heb ik een brief aan de Amsterdamse politie gestuurd met mijn bevindingen. De politie ontving de onderstaande tabel met een toelichting. De toelichting zal ik hier niet herhalen maar uit het hierboven genoemde artikel ‘is het diabetesongeluk nep’ volgt wel min of meer de strekking.

Constatering Beschrijving Geloofwaardigheid
1 Proces-verbaal geeft onjuist tijdstip van delict aan
2 Acht slachtoffers, zes naar ziekenhuis, twee zwaar gewond
3 Geen zichtbare schade auto, geen schadeverleden
4 Duur opmaken proces-verbaal ca. vier minuten
5 Plaats opmaken proces-verbaal op trambaan
6 Gedrag bestuurder Khalid
7 Wijze parkeren auto door Khalid
8 Geen camerabeelden auto
9 Klungelig gedrag ambulancepersoneel
10 Slachtoffer op foto lijkt pop, positie onlogisch

– ongeloofwaardig, — zeer ongeloofwaardig

Het antwoord van de politie luidde dat ik maar in het NRC-artikel moest kijken. Nogal een vreemde reactie om twee redenen. Ten eerste mag ik van de politie verwachten dat zij direct aan de burger verantwoording aflegt en niet via een willekeurige derde partij als NRC. Daar komt bij dat het artikel in NRC alleen anonieme politiebronnen kent en wat zijn die waard? Ten tweede heb ik mijn bevindingen voor een belangrijk deel gebaseerd op het NRC-artikel en aan de politie duidelijk gemaakt dat de daar weergegeven feiten zeer onwaarschijnlijk waar gebeurd zijn. Verwijzen naar het NRC-artikel was al een gepasseerd station; de politie wilde dus niet reageren.

2: het openbaar ministerie

Het dossier ligt nu bij het OM. Ik ga er als een pitbull bovenop zitten om deze, mijns inziens, maatschappelijke schande te openbaren. Verder ga ik achter de processtukken aan en ik zal proberen de verkeersongevallen analyse boven tafel te krijgen.

Hier is de rechtsstaat en wellicht zelfs de democratie in het geding. De zaak is naar mijn mening belangrijker dan menigeen denkt.

© Nils de Graaf

Bron: https://cooperatiedevrijemedia.nl/2017/09/politie-blundert-bij-diabetesongeval-op-stationsplein-amsterdam/

Geplaatst: 24 september 2017

