Hoe chocolade voor mij die ‘verslavende’ status verloor | Voedzo

Voedzo.nl: ‘Hoe chocolade voor mij die ‘verslavende’ status verloor…’ door Sharon, 14 augustus 2016.

Goedemorgen!

Vorige week kondigde ik Food Freedom aan, onze nieuwe cursus die volledig gericht is op een gezonde relatie met eten, zonder regels, zonder schuldgevoel, zonder dieet en zonder ‘eetverslavingen’.

Ik heb altijd een chocoladeverslaving gehad. Althans, zo noemde ik het altijd. Of het echt een verslaving is weet ik niet, maar ik vind het wel heel lekker. En ik kon me er behoorlijk in kwijt 😉 Voor mij heeft dit altijd de grootste aantrekkingskracht gehad en tegelijkertijd mocht ik er niet teveel van eten in mijn hoofd, van mezelf dus. Ik had een ongeschreven regel, en de regel was – zo weinig mogelijk. Dat is nog erger dan een hoeveelheid, want bij zo min mogelijk is er altijd ruimte voor een beetje – en door mijn fascinatie kon dit al snel een reep per dag worden.

Chocolade bevat ontzettend veel calorieën, dus ik wist dat het geen goed idee was om veel chocolade te eten, en toch deed ik het elke keer weer. In het kader van Food Freedom en loskomen van die irritante gevoelens (ik wil niet, ik wil wel, maar niet, en toch wel…) Ik besloot om mezelf geen chocolade meer te ontzeggen, nooit meer. Ik mocht van mezelf op elk moment van de dag chocolade eten, kopen, etc. Zoveel als ik wilde. Natuurlijk hebben we het niet altijd in huis, maar ik mocht het altijd gaan kopen van mezelf. Zelfs speciaal naar de supermarkt gaan voor een reep chocolade. Alles mocht, altijd.

Lees verder op…

http://voedzo.nl/gezond-eten/hoe-chocolade-voor-mij-die-verslavende-status-verloor/

