Meditatieve aandachts- en ademoefening met licht

Meditatieve aandachts- en ademoefening met licht

Bij deze meditatieve aandachts- en ademoefening met licht is het belangrijk is om je aandacht op een meditatieve manier door je lichaam te leiden. Begin zo’n 20 – 30 cm boven je kruin (zielester chakra) en ga naar beneden tot zo’n 20 – 30 cm (aardster chakra) onder je billen (als je zit) of onder je voetzolen (als je staat), en ga langs alle punten in je lichaam die zich mogen ontspannen.

Bij het ademhalen adem je ontspanning in en spanning uit. Lees voordat je begint eerst de verdere stappen goed door.

1. Visualiseer eerst dat je goed via je billen (wortel chakra) en/of je voeten met de aarde gegrond bent en zo in verbinding staat met de kern van de planeet Aarde.

2. Visualiseer vervolgens dat je vanuit je kruin verbonden bent met het centrum van ons sterrenstelsel de Melkweg en het raster dat jou met alles, het Al verbindt.

3. Centreer dan je aandacht in jouw centrum, je hart en houd die daar enkele minuten terwijl je rustig ademhaalt.

4. Volg daarna enkele minuten lang je ademhaling. Adem zo diep mogelijk in tot in je onderbuik. Als je jouw hand op je onderbuik legt, kan je voelen dat die uitzet.

5. Breng dan je aandacht naar het gebied zo’n 30 cm boven je kruin en laat vervolgens je aandacht door je lichaam naar beneden gaan, zoals dat hierboven beschreven staat. Ga door totdat je alle punten van je lichaam hebt doorgewerkt waar spanning, stress en pijn zitten en alles wat aandacht nodig heeft.

6. Als je jouw aandacht op zo’n punt hebt gericht, adem je ontspanning via dit punt in en de spanning via je mond weer uit.

7. Als je alle punten hebt gehad, rond je dit deel van de oefening af door weer enkele minuten aandachtig je ademhaling te volgen.

8. Visualiseer dat je jezelf met een wit-gouden licht omringt, dat in iedere cel van je lichaam doordringt, het vult en verlicht.

9. Laat dit witte licht ongeveer vijf minuten lang steeds helderder en feller worden. Hierdoor gaan al je cellen in je lichaam sneller trillen en vibreren en wordt jouw frequentie verhoogt. Frequentieverhoging van je lichaam geeft je een vrijer en goed gevoel.

10. Breng je aandacht daarna weer naar je hartstreek terwijl je rustig ademhaalt. Na een paar keer ademhalen rond je de oefening af.

Je kan de oefening zittend, liggend of staand doen. Kijk zelf waar jij je prettig bij voelt.

Voor deze oefening mag je gerust wat tijd uitrekken. Je kan deze oefening een paar keer per dag doen. Als je wilt kan je deze oefening ook meerdere keren achter elkaar doen

Veel succes.

FrankW

Klik op de PDF-icoon om deze oefening te downloaden:

Adobe_pdf-icon