Aandachts- en ademoefening

Aandachts- en ademoefening

Bij deze aandachts- en ademoefening is het belangrijk is om je aandacht door je lichaam te leiden. Begin zo’n 30 cm boven je kruin en ga langs alle punten in je lichaam die zich mogen ontspannen tot zo’n 30 cm onder je voetzolen. Haal adem door ontspanning in te ademen en spanning uit te ademen. Lees voordat je begint eerst de verdere stappen goed door.

1. Visualiseer eerst dat je goed via je voeten en je wortelchakra (in je kruis) met de aarde gegrond bent en zo in verbinding staat met de kern van Moeder Aarde.

2. Visualiseer vervolgens dat je vanuit je kruin verbonden bent met het centrum van onze galaxy, de Melkweg, het centrum van de hele kosmos, en het raster dat je via je Hogere Zelf met het Al verbindt.

3. Centreer dan je aandacht bij je hart en houd deze daar gedurende enkele minuten, terwijl je rustig je ademhaalt.

4. Volg enkele minuten je ademhaling tot zo diep mogelijk in je onderbuik. Voel met je hand dat je onderbuik uitzet.

5. Breng dan je aandacht naar het gebied zo’n 30 cm boven je kruin en leidt vervolgens je aandacht door je lichaam zoals dat hierboven beschreven staat, totdat je alle punten van pijn en stress en alles wat aandacht nodig heeft hebt doorgewerkt.

6. Adem via deze punten ontspanning in en spanning via je mond weer uit.

7. Rond dit deel van de oefening af door enkele minuten aandachtig je ademhaling volgen.

8. Visualiseer dat je jezelf met een wit-gouden licht omringt, dat in iedere cel van je lichaam doordringt, vult en verlicht.

9. Laat gedurende een minuut of vijf dit witte licht steeds lichter en feller worden. Daardoor gaan al je cellen sneller trillen en vibreren en wordt jouw frequentie verhoogt.

10. Breng je aandacht daarna weer naar je hartstreek terwijl je rustig ademhaalt.

11. Als je klaar bent bedank jezelf, en iedereen die je met deze oefening heeft geholpen.

Je kan oefening zittend, liggend of staand doen. Kijk zelf waar jij je prettig bij voelt.

Voor deze oefening mag je gerust wat tijd uitrekken. Je kan deze oefening een paar keer per dag doen. Als je wilt kan je deze oefening ook meerdere keren achter elkaar doen

Veel succes,

Frank Withoos <zielsvreugde>

Advertenties